Sabtu, 2 Jun 2012

beautiful memories with them

Assalammualaikum..
sihat?kalau tanya aku of coz aku akan jawab aku smakin sihat..ni semua salah mak aku la ni siapa suruh dia masak sedap2 sangat..kan aku dah terlebih makan..(kalau mak aku tahu ni confirm merajuk and xmasak dah pasni)..
ok dah2,stop mgumpat mama kesayangan aku tu..dah sebulan lebih aku kat sni.dan lagi seminggu aku dah berangkat pulang ke malaysia..ok mood sedih..:( 
sepanjang aku kat bnyak juga tempat aku melawat...thanks abah n mama bawa aku g semua temapt nie..dan most important is ayah aku dah byk gila abis kan duit utk aku datang England..jasamu akan ku kenang#sambil berdiri tegak...
lets starts!!!first sampai je aku kat airport Hearthrow adik aku cakap next week abah nak bawa gi Europe..
Omg!!(ayat skarang)..ok next weeknya bermulalah percutian kiteorg..negara pertama yang kiteorg sampai ialah France.tapi xsinggah pun sbb sebelum ni dah pernah mlawat..hanya beberapa jam sampai la kteorg di negara Belanda atau nama omputihnya Netherlands..so xnak cite panjang sebab aku MALAS..ok tgk je lah gmbar2 yg dah aku ambik..
kat sini memang terkenal dgn benda alah nie..

pastu kiteorg mlawat tmpat nie pulak,,TAMAN BUNGA..

next day,kiteorg gerak ke negara Germany..negara ni mmg terkenal dgn kereta berjenama dan contohnya
TARAAAAA!!!

kereta berjenama porsche.kenal x??.galeri porsche ni bersebelahan je dgn geleri mercedes.
disebabkan ayah aku lebih berminat dgn mercedes maka kiteorg x berkesempatan nak masuk galeri porsche..
sedih ok..:(

tudia..berkibarnya bendera mercedes..dah macam panji2 kebesaran diraja pulak kan..:)


galeri mercedes nie terletak di Starrgart,Germany..kawasan dia besar gile.maklum lah negara membangun..


ayu x muka aku??ok xpayah puji aku tahu.*bapak perasan*...

nak tahu x,sebelum kita merdeka lagi German dah mula menghasilkan kereta tau..malah,semua penduduk dorg pakai kereta mercedes je..kaya x??tapi time tu mercedes yg skarg ni hanya pandang sebelah mata je lah..basikal tu salah satu keluaran mercedes ok...

ok,itu je..malas nak ltak banyak2 gambar.coz banyak lagi yg aku nak story nie.:)

hari seterusnya Switzerland..oh yaya,negara nie pun best jga..tahukah anda bahawa negara ni tkenal dgn jam tangan Swatch dan coklat..(nak muntah pun ada bila tulis cm2..POYO..)

nampak x tulisan kat bangunan tu??ok,muka aku nmpak biasa je kan??sebab aku da PENAT!berjam2 dalam kereta..kebas botot woi..

 ok masa ni baru aku happy..nak tahu nape??sbb ayah aku beli jam swatch utk kiteorg adik beradik..tapi mak aku xaci sampai 2 dia kebas..ok,jeles!!btw,thanks abah....syg abah..
ni plak mase dkt kilang coklat..muka ayah aku ngah melahap makan coklat..buruk tahu!!

ok lupa nak letak tadi..Zurich ibu negara switzerland..

negara last kiteorg pergi Luxembourg.negara ni xd pape pun..cuma tempat persinggahan kiteorg utk tido..so xd lah gambar..
seminggu juga la kiteorg g merayau2 negara europe ni..

 snap atas kapal..cntik kan view die..yg xcantiknya badan aku!.gemuk!!
view dkt Calais..tempat tok mnyeberangi laut ke France-Great Britain...

p/s:jauh perjalanan,luas pandangan kan...alhamdullilah aku dah berpeluang sampai ke negara org...

Tiada ulasan: